Puffad, gondja van az emésztésével? Túl lassú az emésztése? Ha Ön is ilyen panaszokkal küzd, az alábbi 5 hasznos tipp, az emésztése javítása érdekében, néhány emésztés serkentő tippel.

Emésztés serkentő tippek:

1. Egyen többször keveset! Ezzel csökkentheti a gyomorsavtúltengés kockázatát. Kerülje a zsíros ételek fogyasztását, részesítse előnyben a rostdús táplálkozást, ami köztudottan emésztést serkentő hatással bír. Rostdús ételek a gyümölcs, - és zöldségfélék, mint például az alma, a szilva, a paprika, paradicsom vagy az uborka. De ugyanezzel a tulajdonsággal rendelkeznek a főzelékfélék, a gabonapelyhek, az étkezési korpák, a joghurtok és a kefírek. Ezenkívül igyon kevesebb alkoholt és kávét, mert ezek is savtúltengést okoznak és ingerlő hatásuk is lehet.

2. Lefekvés előtt 3 órával már ne egyen semmit és kerülje az étkezések utáni túl korai alvást! Az ágy támlája az ágyszinthez képest legalább 15 cm-rel feljebb legyen, így megakadályozhatja a refluxbetegséget, más néven a gyomortartalom nyelőcsőbe való visszajutását.

3. Próbáljon ki emésztést segítő gyógyszereket és étrend kiegészítőket! Ezeket szedheti vény nélkül is. A savlekötő tablettákban található kalcium-karbonát hatásos a savvisszaáramlás ellen. Az Aloe Vera lé jót tesz a gyulladt nyelőcsőnek. Az édesgyökér segít helyreállítani a gyomor nyálkahártyáját és egyúttal segít enyhíteni a panaszokat. A kamilla is ismert emésztést serkentő hatásáról, de használják még simaizom-görcsoldóként is, ami a központi idegrendszer emésztést szabályozó területén fejti ki jótékony hatását.

4. Az emésztési zavarokat kezelheti különböző gyógyteákkal is. Ezeket étkezések után fogyassza. Például elkészítheti egy csészényi kamillából, vörösszilfából, orvosi zilizből, réti legyezőfűből vagy édesköményből. Az édeskömény enyhíti a hányingert és a felfúvódást. Kiváló emésztést javító gyógynövények a fehérüröm, a kis ezerjófű és a gyermekláncfű is.

5. Kevesen tudják, de a hasprés és az előrehajlással végezhető tornagyakorlatok is serkentőleg hatnak az emésztésre, hiszen közvetve vagy közvetlenül a hasi területeket veszik igénybe. Építse be a napi rutinba ezeket a néhány perces gyakorlatokat!

Az itt felsorolt tippeket alkalmazhatja önmagában vagy akár kombinálva is. Egy biztos, ha kipróbálja valamelyiket, rövid időn belül tapasztalhatja az emésztést serkentő hatásukat. Kevés időt vesznek igénybe, a napirendbe pedig könnyen és egyszerűen beépíthetők.

Ha szeretne még több egészséges életmóddal kapcsolatos tippet olvasni, íme néhány hasznos cikk:

3 fogyókúrás recept tavaszra

Alacsony glikémiás ételek reggelire