Chia mag

A chia mag, vagy más néven azték zsálya az utóbbi években a figyelem központjába került világszerte. Megmutatjuk, miért érdemes ezt a kis apró magot az étkezésedbe beiktatni.

  1. A chia mag remek Omega 3 forrás

A chia magban nagy mennyiségben található meg az Omega 3 zsírsav, sőt több van benne mint a lenmagban, vagy a halakban. Ha rendszeresen fogyasztasz chia magot akár 7,5 x több Omega 3 és 6 zsírsav jut a szervezetben, mintha lazacot, vagy más halat fogyasztanál. Az omega 3 és 6 zsírsav erősíti immunrendszeredet,a körmödet, szebbé teszi a hajad, és energiával látja el testedet.

2. Javítja az emésztést és eltelít

Mivel a chia magnak magas a rost tartalma, ezért jó hatással van az emésztésre is. Fogyókúrázók és diétázók számára azért érdemes chia magot, vagy chia pudingot fogyasztani, mert a víz vagy más nedvesség hatására a mag megduzzad, és zselés állagot vesz fel, amely eltelíti a gyomrot, és csökkenti az éhség érzetet. Mivel a chia magnak alacsony a kalória tartalma, így bátran ehetjük az előírt mennyiségben a fogyókúra ideje alatt is.

  1. A chia mag szabályozza a vércukorszintet

Mivel a chia magnak nagyon alacsony a glikémiás indexe, ezért lassan emeli meg a vércukorszintet, és szabályozza azt, így elkerülhetők a falási rohamok a fogyókúra ideje alatt.

  1. Sok vitamin található a Chia magban

A chia magnak igen magas a vas, a kalcium,és a kálium tartalma, de gazdag proteinben, és antioxidánsokban is.

Ezenkívül a chia mag egy remek fehérje forrás, így sportolok is előszeretettel fogyasztják. A vastól energiát kapunk, a kálcium és a kálium erősíti a körmödet, és a hajadat.

Chia puding

  1. A chia mag sokrétűen felhasználható

A chia mag igen sokrétűen felhasználható, készíthetsz belőle chia pudingot reggelire, vagy tehetsz a reggeli zöldturmixodba egy kevés magot, amely így táplálóbb és egészségesebb lesz,.

A darált chiamag lisztet felhasználhatod süteményekbe, tésztákba,de sűrítésre is használhatod, pl. szószoknál, leveseknél, főzelékeknél.

Fontos!

A chia magot mindig csak áztatás után zselés állagúan szabad fogyasztani, szárazon nem szabad lenyelni! Napi adagja 15 gramm, ennél többet ne egyél belőle, mert emésztési gondot is okozhat.