A dió az egyetlen, ami 28 grammonként 2,5 gramm alfa-linolénsavat tartalmaz, ami az omega-3 növényi eredetű formája, így a dió az omega 3 egyik természetes forrása is.

A dió hozzájárul az LDL koleszterin szintjének csökkentéséhez – derül ki 61 korábbi kutatás eredményeinek elemzéséből. Napi két marék dióval megelőzhető a szívroham, mivel a benne található telítetlen zsírsavak, fehérjék és ásványi anyagok segítenek a szív egészségének megőrzésében.

„Tanulmányunk újabb bizonyítékokkal szolgál amellett, hogy a fán termő magvak, köztük például a dió is, csökkentik a szív- és érrendszeri betegségek kialakulásának veszélyét” – magyarázta a szerzőként közreműködő Dr. Michael Falk.

„Ezek a magvak fontos tápanyagokat rejtenek magukban. A dió az egyetlen, ami 28 grammonként 2,5 gramm alfa-linolénsavat tartalmaz, ami az omega-3 növényi eredetű formája” – fejtegette a szakértő.

Dr. Falk és csapata 61 korábbi kutatás alapján úgy találta, hogy a dió nemcsak a teljes koleszterinszintet és a „rossz” LDL koleszterinszintet csökkenti, hanem az utóbbi fő fehérjéjének tekinthető ApoB mennyiségét is. Ezek az értékek mind alkalmasak a szív- és érrendszeri kockázat felmérésére.

Az eredmények szerint ráadásul a magvak különösen hasznosak a 2-es típusú cukorbetegségben szenvedőknek. A górcső alá vett kutatásoknál napi öttől 100 grammig terjedt a naponta elfogyasztott diómennyiség.

A dió számszerűleg 9-16 százalékkal csökkenti az LDL-szintet, valamint 2-3 higanymilliméterrel a diasztolés vérnyomásértéket.

Az eredmények az American Journal of Clinical Nutrition című szaklapban jelentek meg.

Ezeket a cikkeket ajánljuk önnek , egészség témakörben:

5 módszer az emésztés javítása érdekében

Alacsony glikémiás ételek reggelire

Mit tegyek a tavaszi fáradtság ellen